Як дізнатись що пора робити редизайн сайта

Функціональний сайт не створюється за одну ніч. І навіть якщо вам вдалося з першого разу зробити свій ресурс саме таким, яким ви його представляли спочатку, варто пам’ятати, що сайт ви створили не для себе, а для своїх користувачів. Тому їх потреби доведеться враховувати, а значить, і проявляти гнучкість щодо питання – чи варто оновлювати сайт, якщо він і так гарний, та ще й працює.

Питання оновлення сайту зазвичай постає тоді, коли пошукові системи запроваджують нові алгоритми. Зручність використання вашого сайту – один із важливих параметрів, який впливає на рейтинг в пошуковій видачі Google. Те що дизайн сайту потрібно час від часу змінювати це зрозуміло, але яким чином дізнатись що оновлення потрібне вже зараз? Нижче описані основні фактори які вказують на необхідність редизайну вашого ресурсу.

1) Зростання показника коефіцієнта відмов.

Коефіцієнт відмов (англ. Bounce rate) – процентне співвідношення кількості відвідувачів, які покинули сайт прямо зі сторінки входу або НЕ переглянули більше однієї сторінки до загальної кількості відвідувачів сайту. Простими словами цей коефіцієнт показує популярність вашого ресурсу та його відвідуваність користувачами.

УВАГА! Якщо ви використовуєте Google Analytics, то для односторінкових сайтів (Лендінгів) показник відмов буде найчастіше наближатись до 100%, оскільки ця система аналітики вважає за відмову ті випадки, коли користувачі провели на сайті один сеанс.

Один сеанс в Google Analytics – це 30 хвилин. Якщо за цей час користувач просто пройдеться по сайту і не натисне на жоден елемент (наприклад, тільки ознайомиться з пропозицією), то система зафіксує відмову. Тому для аналізу односторінкових сайтів краще використовувати інструменти для запису дій користувачів на сайті.

Що може стати причиною зростання показника відмов?

Повільне завантаження сторінок сайту

Алгоритми Google постійно вдосконалюють, щоб в топі пошуку користувач отримував посилання не тільки на релевантні його запиту, але і якісні сайти. Тому більш високі позиції в пошуковій видачі отримують сайти з вищою швидкістю завантаження.

Швидкий сайт – це не тільки необхідність для успішного SEO-просування. Швидкість завантаження безпосередньо позначається на бажанні користувача продовжувати взаємодію з сайтом. Статистика Google з цього моменту нещадна: 53% відвідувачів залишають сайти, які вантажаться довше трьох секунд. А уявіть, якщо ці користувачі приходять із платних каналів трафіку – неприємно безрезультатно витрачати кошти виділені на маркетинг, чи не правда?

Перевірити швидкість завантаження сайту можна за допомогою інструменту від Google PageSpeed Insights. Низькі показники не означають, що ваш сайт потрібно повністю переробляти: інструмент дає рекомендації з приводу того, що можна поліпшити, щоб сайт завантажувався швидше.

На сайті присутні технічні помилки

Показник відмов на вашому сайті раптово різко зріс? Пора звернути увагу на середній час перебування користувача на сторінці. Якщо відвідувачі затримуються всього на декілька секунд, це може свідчити про проблеми з помилкою 404 (повідомлення про те, що запитувана сторінка не знайдена).

Погляньте на свій сайт з точки зору користувача. Обов’язково протестуйте свій ресурс в різних браузерах і на різних платформах (мобільних пристроях, планшетах, комп’ютерах). Проблеми можуть бути і в сумісності вашого сайту з програмним забезпеченням, через яке його переглядають (наприклад, в Google Chrome сайт виглядає відмінно, а ось в Opera чомусь злетіла верстка). Для сканування на наявність помилок на сайті ви можете також використовувати Google Search Console.

Проблеми з інтерфейсом (UX)

Вам коли-небудь доводилося мати справу з сайтом, на якому через величезної кількості спливаючих вікон неможливо ознайомитися з основним контентом? Алгоритми Google суворо ставляться до ресурсів, які використовують агресивну монетизацію.

Також нагадаємо, що досвід взаємодії користувача з сайтом також впливає на позиції в пошуковій видачі. Тому ресурси, на яких відвідувачам складно орієнтуватися, щоб знайти потрібну інформацію, Google ранжує нижче. Переконайтеся, що навігація на вашому сайті є зручною для відвідувачів. Для цього можна використовувати Google Optimize .

2) Сайт не адаптований для перегляду на мобільних пристроях

Ця проблема залишається актуальною до цього часу. Хоча про адаптивну верстку знають вже практично всі, багато хто й досі не впроваджують її при розробці ресурсів. Згідно зі статистикою Google, близько 60% пошукових запитів надходить з мобільних пристроїв. Саме тому не варто нехтувати наявністю адаптивної версії сайту.

Якщо в звіті по вашому ресурсу багато переходів з мобільних пристроїв, а тривалість сеансу всього кілька секунд – це привід для перевірки:

  • чи зручно переглядати контент сайту користувачам мобільних пристроїв;
  • чи розміри навігаційних кнопок та елементів достатні для зручної взаємодії з ними на мобільних девайсах;
  • чи доступні та читабельні всі сторінки сайти при їх перегляді з мобільних пристроїв.

Важливу увагу потрібно приділити швидкості завантаження ресурсу на мобільних пристроях.
Test Your Mobile Website Speed and Performance – це безкоштовний інструмент від Google, який вказує час завантаження сайту з мобільних девайсів, а також скільки користувачів було втрачено внаслідок малої швидкості завантаження. Також є можливість отримати рекомендації від Google по виправленню проблем пов’язаних із низькою швидкістю завантаження.

3) Дизайн сайту морально застарів

Часи змінюються – смаки теж. Сайтами з миготливими кнопками, відтінками сірого і неоновими кольорами сучасного користувача не тільки не здивуєш, але і не залучиш, дизайн необхідно постійно оновлювати з урахуванням нових побажань користувачів.

Однією з найбільш популярних тенденцій в сучасному веб-дизайні стала модульна конструкція сайтів. Основний принцип такого підходу – використання єдиного гнучкого шаблону, який адаптується до різних видів контенту. І хоча такий варіант не підходить для 100% випадків, для багатьох сайтів – це більш ефективний та менш ресурсомісткий спосіб забезпечити зручність ресурсу для користувачів.
Блог Coolweb – яскравий приклад модульного дизайну.

ВИСНОВКИ

Швидше за все, ви навіть не підозрюєте, що ваш сайт потребує оновлення. Погляньте на аналітику: виріс показник відмов, скоротився час сеансу користувача, користувачі з мобільних пристроїв миттєво покидають сайт – все це сигнали про те, що з сайтом щось не так.

Врахуйте, що сайту не завжди потрібен капітальний ремонт. Досить, наприклад, зробити хорошу адаптивну верстку.
Якщо ви виявили хоча б одну з ситуацій, описаних вище – не зволікайте, щоб потім не довелося вирішувати безліч проблем одночасно. Довірте оновлення вашого сайту фахівцям з Cool Web Studio – і ви отримаєте сучасний інструмент для взаємодії з вашою інтернет-аудиторією.

Залиште відгук

Вашу e-mail адресу не буде опубліковано.